Hierbij de eerste rapportage over 2019 (p1+p2 samen)
Het begin van 2019 start niet met een groei in foodservicebestedingen zoals in 2018.
- Januari 2019 laat een daling zien in de horeca (-0,9%) vergeleken met januari 2018. In februari kwam pas de groei op gang (+2,2%).
Een lagere consumentvertrouwen en onzekerheid over koopkrachtstijging kan de uitgaven van consumenten geremd hebben. - Bij catering was merkbaar dat de eerste week van 2019 vooral een vakantieweek was.
In bedrijven was er ruim 5% daling op eten en drinken in de eerste maand. Ook in februari is nog geen groei gemeten. - Ook foodservice on-the-go kende een matige start in januari 2019 (-3%). Daarna volgde On-the-go de horeca met eveneens 2% groei in februari.
YearToDate 2019p2:
- Over de eerste 8 weken staat de monitor op -0,7% voor foodservice totaal (inkoop via grossiers).
Bron: Foodstep, Foodservice periodemonitor.