Over periode 11 van 2022 (10 oktober t/m 6 november) laat de foodservicemonitor in buitenshuis eten en drinken een stijging zien van 22,6% in de toelevering van eten en drinken in Foodservice t.o.v. dezelfde periode vorig jaar. Vorig jaar (2022-p11) was de stijging bijna 80% ten opzichte van de corona-lockdown in 2020. Dus dit jaar wederom een goede periode bovenop een goede periode in 2021. Over drie jaren bekeken staat de index (2019=100) op 99, ofwel het niveau van pre-corona over deze 4-weeks periode is bijna bereikt.
De inflatie is inmiddels over 2022 gestegen naar maar liefst 12,5%.
Het producentenvertrouwen blijft dalen maar is nog positief, het vertrouwen van consumenten lijkt het diepste punt te zijn bereikt want licht herstel is te zien in november, van -59 naar -57.
Ontwikkeling 2022 p11 t.o.v. 2021 p11:
- Foodservice Totaal +22,9%, index=99
- Horeca en Leisure laten in periode 11 een groei zien van 24,1%, index (2019=100) = 94
- Catering laat in periode 11 een stijging van 21,4% zien, index (2019=100) = 94
- On-the-go laat in periode 11 een stijging van 12,7% zien, index (2019=100) = 116
Ontwikkeling over lopende jaar “Year-To-Date”: YTD 2022 P11 per segment:
Horeca en Leisure stijgen met 26,4%
Catering van bedrijven, onderwijs en zorg stijgen met 28,1%
Foodservice onderweg stijgt met 17,3%